Verhoog je conversie met opvallende CTA buttons

-

CTA Call to ActionMet CTA (Call to Action) buttons nodig je een bezoeker uit om een actie uit te voeren op je website, dit kan een klik zijn, een aankoop maar ook een inschrijving op bijvoorbeeld een nieuwsbrief. Een CTA button valt erg goed op en is niet hinderend voor je bezoekers mits je hier goed gebruik van maakt.

Bij het integreren van CTA buttons is het belangrijk dat je 1 en maximaal 2 verschillende conversies wilt behalen op een enkele webpagina. Door meer verschillende buttons toe te voegen raakt een bezoeker vaak afgeleid waardoor deze niet meer weet wat hij moet kiezen, dit kan ook leiden tot frustratie waardoor de bezoeker geneigd is om de webpagina weg te klikken.

Gebruik van CTA buttons

Er bestaan verschillende CTA buttons voor verschillende doeleinde. Zorg ervoor dat het duidelijk is voor een bezoeker als er op een CTA button klikt zodat deze weet wat die kan verwachten.

Call to Action

Kleuren van je CTA buttons

Het gebruik van kleuren voor je buttons is erg belangrijk, de kleur mag best afwijken van de kleuren in je huisstijl zodat deze goed opvalt. Ook zijn de kleuren belangrijk voor de boodschap van je button. Zo kun je bijvoorbeeld het beste gebruik maken van rode buttons voor een korting, of een oranje button voor meer informatie.

Testen van je buttons

Het is belangrijk om voortdurend je buttons te testen op je webpagina. Vaak kan een ander kleurtje of andere positie een betere conversie behalen. Blijf daarom vooral testen met de positie van je buttons.

Geld Verdienen
Reageer

x
Blijf Up-To-Date!
  • Gratis SEO Handleiding E-book
  • Waardevolle Internet Marketing Tips
  • Mis geen interessante artikelen

Schrijf je hieronder in!