Google Hummingbird Update, wat moet je weten?

-

Kolibrie updateGoogle heeft stilletjes aan een nieuwe algoritme update doorgevoerd genaamd Hummingbird (kolibrie). Dit zou de grootste update zijn sinds 2010. Doordat het internet en online zoekgedrag continu veranderen worden deze updates steeds vaker uitgevoerd door Google om zo de beste zoekresultaten te weergeven in de grootste zoekmachine ter wereld.

Vaak is er grote paniek bij webmasters als Google een nieuwe update aankondigt omdat dit soms slecht kan uitpakken voor de top rankings in de zoekresultaten van de zoekmachine, en terecht want volgens Google zou de nieuwe algoritme update impact hebben op 90% van alle zoekresultaten.

Reden om je ongerust te maken? Niet echt ;) tenzij je nog thin-affiliate of duplicated content (datafeed) websites hebt waar je momenteel hoog mee scoort maar dit werd ook al sinds de cafeïne update aangepakt in 2010 maar zou nu nog strenger en slimmer op gecontroleerd kunnen worden.

Bij de Hummingbird update gaat Google zich nog meer richten op kwalitatieve content, author ranking, relevante backlinks en social shares. Bij het laatste zou dit voornamelijk om de Google+ shares gaan. Het doel van de update is dat Google lastige en langere zoekopdrachten beter gaat begrijpen en zodoende dus betere resultaten zal weergeven.
Het zou dus gaan om de nauwkeurigheid en snelheid net zoals een kolibrie lang in de lucht blijft hangen.

Moeten we anders te werk gaan?

Nee, eigenlijk niet. De Hummingbird-update zorgt ervoor dat Google een beetje slimmer is geworden en zoekopdrachten beter begrijpt. Dat betekent niet dat Google geheel andere regels stelt om hoge posities te realiseren. De gouden regels, zoals het maken van relevante, unieke en kwalitatief hoogstaande content, blijven even belangrijk als voorheen. Ook de regels omtrent off-site zoekmachine-optimalisatie (opbouwen van autoriteit, relevante links, citations, social shares,enzovoorts) blijven van kracht. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je nog niet veel van Hummingbird hebt gehoord. Er is geen reden tot paniek. Google wenst de gebruiker een optimale zoekervaring te bieden. Help jij daaraan mee, dan is er niets aan de hand.

Bron: Marketingfacts

Hummingbird Update

Geld Verdienen
1 Reacties
  1. Joost:

    Zoals ik het begrijp zou deze update eigenlijk helemaal geen negatieve invloed hebben maar juist positief bij rich-content websites.

    Hoe zou het zitten met de informatieve MFA websites?

Reageer

x
Blijf Up-To-Date!
  • Gratis SEO Handleiding E-book
  • Waardevolle Internet Marketing Tips
  • Mis geen interessante artikelen

Schrijf je hieronder in!