Pagerank dood? Lees wat je kunt doen

-

Het is inmiddels 8 maanden geleden dat de laatste pagerank update geweest is, dit was op 4 februari 2013 en is sindsdien niet meer ge-update. Normaliter zou er ongeveer 4 keer per jaar een pagerank update komen. Betekend dit het einde van de PR tijdperk?

Het lijkt erop dat Google de pagerank langzaam wil laten doodbloeden en meer waarde hecht aan de on-page SEO van websites. Denk hierbij aan de opmaak, snelheid, content en rich snippets van een webpagina. Om de waarde van je website hiervan in te zien kun je onze gratis SEO Scan tool gebruiken. Ook ziet het ernaar uit dat social shares steeds belangrijker worden in het SEO proces.

Hoe zit het dan met linkbuilding

Ik ben van mening dat het nog steeds ontzettend belangrijk is om kwalitatieve backlinks te verzamelen voor je website maar dat ook dit proces flink aan het veranderen is. Wellicht zal er meer gefocust moeten worden op relevante backlinks in artikelen op rich-content websites, de interne backlinks op je website en social shares via social media.

Ook wordt de interactie van een website steeds belangrijker voor de ranking, daarom is het belangrijk om je bezoekers uit te nodigen om een comment of review achter te laten op je artikelen of producten.
Heb je zelf nog ideeën en/of tips om je webpagina’s beter te laten ranken? Let us know!

Geld Verdienen
4 Reacties
  1. Deen:

    Het is vrijwel zeker maar we zullen het pas eind dit jaar zeker weten.
    Ik denk dat ze ermee stoppen.

  2. Nili:

    Het lijkt er inderdaad op dat PageRank aan het doodbloeden is (helaas).

    Onlangs heeft Matt Cutts van Google nog gezegd (in een tweet) dat er volgens hem sowieso geen PageRank update voor 2014 zal plaatsvinden.

    Ik verwacht zelf ook dat Google meer waarde gaat hechten aan on-page SEO en Google plus.

  3. Alifar:

    Ze doen er nog geheimzinnig over bij Google maar we kunnen er inderdaad bijna zeker van zijn dat er in 2014 geen Pagerank Update meer zal komen.

  4. Paellaman:

    Pagerank is springlevend, maar je moet de interne PR van Google niet verwarren met dat groene balkje. Volgens Matt Cutts gaat die markering verdwijnen omdat Internet Explorer in de toekomst geen toolbars meer laat installeren.
    Google update het groene PR balkje niet omdat webmasters teveel bezig zijn met backlinks leggen voor een langer streepje groen.
    De interne PR van Google is nooit zichtbaar, en ik hoop dat ze dat zo houden.

Reageer

x
Blijf Up-To-Date!
  • Gratis SEO Handleiding E-book
  • Waardevolle Internet Marketing Tips
  • Mis geen interessante artikelen

Schrijf je hieronder in!